Як людині зі статусом внутрішньо переміщеної особи укласти декларацію з сімейним лікарем?
Ви вимушені були покинути своє постійне місце проживання і переїхати в інший регіон? Ваш сімейний лікар чи педіатр залишився за попереднім місцем проживання? На новому місці проживання у вас народилася дитина? Саме в таких ситуаціях опиняються люди зі статусом вимушено переміщеної особи. Незалежно від місця проживання або реєстрації, вони можуть в повному обсязі отримувати медичну допомогу.
Оскільки медична допомога не прив’язана до місця реєстрації чи проживання, внутрішньо переміщена особа може вільно обирати сімейного лікаря, терапевта і педіатра для укладення декларації у будь-якому медичному закладі. Як це зробити, розповідаємо далі.
- Визначитися з лікарем
Спочатку потрібно обрати найближчий або найбільш зручно розташований заклад первинної медичної допомоги. Це може бути як комунальний заклад, так і приватний або лікар ФОП, з договором із НСЗУ. Знайти їх можна за допомогою аналітичної панелі (дашборду) Електронна карта місць надання первинної медичної допомоги. Використовуйте фільтри, щоб швидко отримати потрібну інформацію про заклад:
- населений пункт;
- форма власності (комунальна чи приватна, ФОП);
- спеціалізація лікарів (сімейний лікар, терапевт, педіатр);
- ПІБ лікаря, якщо знаєте конкретного лікаря і хочете перевірити, чи можна з ним укласти декларацію.
Після вибору фільтрів, на дашборді з’явиться інформація про заклад:
- адреса, графік роботи і контакти медичного закладу
- дані про кожного лікаря первинної медичної допомоги: прізвище, ім’я по батькові та кількість декларацій, які лікар вже має.
Другий спосіб знайти лікаря первинної медичної допомоги – зателефонувати до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77. Оператор в телефонному режимі допоможе знайти найближчий заклад первинної медичної допомоги та перелік лікарів, які укладають декларації. Оператор назве адресу, контакти закладу і його графік роботи. Зателефонуйте в заклад та запишіться до лікаря для укладення декларації.
Укладення декларації як в комунальному закладі, так і в приватному, – безоплатні. Обмежень на кількість звернень до лікаря або отримання направлень немає.
- Що потрібно для укладення декларації
Для укладення декларації потрібно записатися на прийом до обраного лікаря. Зробити це можна через реєстратуру медзакладу.
На прийом пацієнту потрібно взяти:
- паспорт
- ідентифікаційний код
- свідоцтво про народження дитини – якщо декларація укладатиметься із педіатром або сімейний лікар обслуговуватиме дитину
- телефон, на який приходитимуть смс з електронної системи охорони здоров’я. Зокрема, смс з кодом підтвердження про вибір лікаря.
Якщо ви вже маєте укладену декларацію з іншим лікарем – з нею нічого робити не треба. Укладання нової декларації автоматично фіксується в електронній системі охорони здоровʼя та водночас анулює попередню.
Маючи декларацію з лікарем первинної медичної допомоги, пацієнт зі статусом внутрішньо переміщеної особи отримує безоплатні послуги з діагностики та профілактики найпоширеніших захворювань, консультації щодо здорового способу життя, е-направлення до лікарів-спеціалістів, е-рецепти на ліки, щеплення відповідно до календаря профілактичних щеплень, може оформлювати довідки, листки непрацездатності тощо.